torsdag den 31. maj 2012

Sweet Chili marinerede oksekødsstrimler og cremet blomkålssalat

Endnu engang har jeg ikke helt styr på mine dag, og hvilken dag, vi har fået hvilken aftensmad, og det bliver bestemt ikke bedre, når jeg er bagud med at blogge. Men en eller anden dag i pinsen fik vi nedenstående lækre anretning. Det var en rigtig lækker salat, som var lidt anderledes på den gode måde.


Cremet salat af majs, blomkål og tomater (4 pers.) (Skagenfood) 
2 stk majs
1 stk blomkål
2 forårsløg
10 stk cherrytomater
1 dl Creme fraiche 9%
2 spsk mayonnaise
0,5 tsk dijonsennep
salt og peber
citrontimian

Befri majskolberne for blade og "hår" og kog dem møre i letsaltet vand, ca. 8 min. Del blomkålen i små buketter og skær stokken i tern. Kom dem i kogevandet sammen med majsene de sidste 2 min. Overhæld straks med koldt vand for at stoppe kogeprocessen. Skær forårsløg og tomater i tern, snit majskernerne fra kolberne med en skarp kniv og bland alle grøntsagerne sammen i en skål. Rør cremefraiche, mayonnaise, sennep, salt, peber og citrontimian sammen, smag til og vend dressingen sammen med grøntsagerne. 


Som tilbehør fik vi oksekødsstrimler marineret i BBQ Marinade Sweet Chili fra Santa Maria. Jeg er jo egentlig ikke så meget til stærk mad, eller i hvert fald chili, men jeg synes faktisk, at denne var ganske god. Den var ikke MEGA stærk, men havde alligevel lidt spice.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...