tirsdag den 28. februar 2012

Rødfisk med risotto

Vi har jo længe fået vores dejlige grøntsagskasse fra Skagenfood, men på det seneste er det lidt som om, det ikke er gået så godt med at få spist det hele, så derfor har vi valgt kun at få den hver 14. dag. Til gengæld får vi stadig en fiskekasse hver uge, og det er fantatisk dejligt. Normalt er der til ca. 1½ måltid til os to, altså en aftensmad og en rest, som evt. kan bruges til en frokost eller en ret, hvor der ikke skal så stor mængde fisk til.

I sidste uge fik vi rødfisk i kassen, som jeg kunne læse mig frem til var rigtig godt stegt på panden med skind på. Desværre havde jeg vist ikke helt nok fut på panden, så det blev ikke så sprødt og lækkert som det skulle have været. Til gengæld fik vi af tilbehør en lækker lille risotto... som dog manglede nogle vigtige elementer til at være en "rigtig" risotto, som fx. hvidløg, hvidvin og parmesan, men det smagte dejligt alligevel :o) Den var i stedet fyldt med grønne asparges og cherrytomater, og det var meget cool med et lidt anderledes tilbehør til fisk end vi plejer. Mums, og rødfisken var virkelig lækker, selvom den var stegt forkert.

6 kommentarer:

  1. Sjovt, jeg synes også vi er ved at gå lidt kold i grøntkassen, og opskrifterne...tror vi trænger til nogle sommer grøntsager :-) glæder mig i hvertfald til man kan se indholdet bliver lidt mere sommer. Fisken ser rigtig lækker ud og risottoen ligeså :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det er da lidt sjovt eller spøjst :o) Jeg synes også mange af opskrifterne på det sidste ikke har passet til indholdet af kassen?!? Det bliver rart med lidt mere sommer i kasserne, det har du helt ret i :o)

      Slet
    2. Det er helt rigtig, det er sket nogle gange nu at man står med en kasse med grøntsager og nogle opskrifter hvor der faktisk skal ud og købe en del grøntsager for at lave retten. Jeg har faktisk lige afbestilt kassen i denne uge. Synes ikke vi har fået brugt alle grøntsagerne de sidste par uger, så jeg tror lige vi trænger til en pause...

      Slet
    3. Ja, det er virkelig mærkeligt... det synes jeg i alle de efterhånden år jeg har fået kassen ikke rigtigt er sket før! Der var én opskrift især, hvor der INTET var i kassen? Det er skisme da mærkeligt! Det er nok en god idé med en pause, for ikke at blive helt træt af det

      Slet
  2. Rødfisk er rigtig lækkert, især med sprødt skind! Rødfisk og Rødtunge er hvertfald mine ynglings-fisk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi - bare træd på en der ligger ned ;o) Jeg vil prøve rigtig meget næste gang, at få skindet sprødt, for du har ret i, at det er rigtig lækkert! Uh, ja - rødtunge er også MEGA lækker

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...