mandag den 5. marts 2012

Hjemmelavede tortillas

Det må godt nok være noget kedeligt mad vi får i det lille hjem i øjeblikket, så lidt som jeg blogger om det?! Det er nok til dels fordi junior er begyndt at spise mere eller mindre det samme som os, så det er alligevel nogle lidt anderledes og traditionelle ting der står på bordet.

I dag stod menuen dog på noget jeg ikke har prøvet før, for selvom vi stadig har en masse dejlige Santa Maria-produkter i køkkenskabene, så havde vi ingen tortillas og så fik jeg lyst til at prøve at bage dem selv... bare fordi jeg kunne :o)

De var egentlig ret nemme, men som det altid er med pandekager, så tager det bare så meget længere end jeg tror hver eneste gang... men jeg tror jeg vil prøve at lave dem igen, og så se om de kan fryses.

Jeg googlede mig frem til en opskrift fra Backpacker Planet, som jeg fulgte slavisk, men jeg skiver den lige ind alligevel

Tortillas 8 stk:• 2 æg
• 3 dl. vand
• 1 dl. hvedemel
• 100 g. majsmel
• 2 spsk. majsolie
• 2 knsp. salt
olie til stegning
Fremgangsmåde til Tortillas:- Majsmelet og hvedemelet blandes i en stor røreskål
- Salt og 2 dl. af vandet piskes i melet
- Æggene piskes i ét af gangen
- Olie og resten af vandet piskes i lidt efter lidt, indtil dejen har konsistens som en almindelig pandekage dej
- Lad dejen stå og hvile i 15.min, hvorefter den piskes let igennem med et piskeris, så man får løsnet hvad der eventuelt har bundfældet sig
- Steg nu på brødene på begge sider, på en varm stegepande til de er lysebrune
- Når tortillaerne er færdig bagte, er det en god idé at pakke dem i stanniol og hold dem varme i en ovn på 100o C

Tortillas skal spises mens de er bøjelige og varme

Fyldet var ganske klassisk: Salat, tomat, taco sauce, hjemmelavet guacamole, ost og krydret kylling.




6 kommentarer:

  1. For filan kvinde! Nu sidder jeg jo her og bliver totalt skrub-lækkersulten! Det ser bare SÅ godt ud og mon ikke jeg også skal prøve det en dag... Mums altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry :o( Du skal klart prøve det en dag, det er GODT :o)

      Slet
  2. OMG, det må jeg prøve :-) Det ser jo super nemt ud.....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal klart tage at prøve det, det er nemlig super nemt (omend en smule tidskrævende, men det er pandekager jo altid) - det er noget helt andet end købe :o)

      Slet
  3. De ser virkeligt gode ud Camilla.
    åh, jeg elsker tortillas og taco:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også tacos og tortillas, og dem her var ligeså godt som de ser ud :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...