lørdag den 28. januar 2012

Chocolate Chunk and Raspberry Cookies

Da min søde mødre-gruppe skulle på besøg i onsdags, fik jeg en uimodståelig trang til at bage lidt :o) Det blev til nogle helt fantastiske hindbær og chokolade cookies, som jeg KLART kan anbefale - mums! Husbonden mener sågar, at de næsten kan betegnes som "Verdens Bedste Cookies" :o)

Chocolate Chunk and Raspberry Cookies (Women's Weekly - Macaroons and Biscuits)
24-36 stk.

125g blødt smør
165g light brown sugar
1 æg
1 vanillestang
185g mel
1/4 tsk bagepulver
35g kakao-pulver
1/2 tsl natron
90g chokolade, grofthakket
125g friske eller næsten optøede, frosne hindbær

1. Opvarm ovnen til 180 grader. Læg bagepapir på 2 bageplader.
2. Pisk smør, sukker, æg og vanille godt sammen i en skål med en håndmixer (eller i en røremaskine). Vend sigtet mel, kakao, bagepulver og natron i af 2 omgange, og bland så chokolade og hindbær i.
3. Sæt spiseske størrelse cookies 5 cm fra hinanden på bagepladerne, og tryk dem let flade. Bag cookies ca. 12 minutter. Lad dem stå på pladerne i 5 minutter inden de bliver overflyttet til en rist for at køle af.

Note: Mix forskellige slags chokolade og bær, hvis du har lyst. Cookies'ne kan holde i op til en uge i køleskabet i en tæt-lukket kage-dåse.

I opskriften står der, at der bliver 24 stk, jeg lavede omkring 35-36 og jeg synes de fik en god størrelse. Bør nydes med et stort koldt glas mælk til :o)




15 kommentarer:

  1. De ser jo fantastiske ud! Tilfældigvis har jeg alle ingredienser...

    SvarSlet
  2. hov! de skal da nok lige laves! Mmm :)

    SvarSlet
  3. Lige nu er jeg pænt træt af, at jeg ingen hindbær har på frys !!!! ØØØV, for nøjh hvor ser de altså lækre ud Camilla. Smukke billeder også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. CRAP! Det havde jeg så åbenbart heller ikke. Ork :P Så må de vente...

      Slet
    2. Jeg har det hele!... derhjemme og ikke på fyn! fnys

      Slet
    3. Haha - hvor er I søde piger :o) og en anelse fjollede ;o)

      Slet
    4. Tak - Kristine, det tog også længe at få dem taget, men heldigvis var belønningen for godt arbejde jo, at spise opsætningen, hihi :o)

      Slet
  4. Uhm, de ser godt nok gode og syndige ud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er mega gode, om de er syndige kommer nok an på hvor mange man spiser ad gangen ;o)

      Slet
  5. Nøj de ser gode ud. Det er nogle fine billeder, kan rigtig godt lide detaljen med det stibede sugerør i mælkeflasken.
    Tror jeg har sagt det før, men det er godt nok en heldig mødregruppe du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde, de er også virkelig gode! Jeg eeeelsker mine ny-indkøbte stribede sugerør, de er mega nuttede :o) Hihi, faktisk er det begrænset hvor meget jeg laver til min MG, de er vist ikke så kage-gale som mig :o)

      Slet
  6. Hej :)
    Jeg skal bage din opskrift i morgen til min klasse, da jeg synes at de ser super lækre ud.
    Jeg har bare en ting jeg undrer mig over. Skal de frosne hindbær være hele, grofthakkede eller noget helt tredje ? :)

    På forhånd mange tak og jeg håber på at du svarer, selv om det er gammelt opslag.

    Vh. Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig svarer jeg :-)

      Hvis bærrene er næsten optøede (som jeg nok burde ændre det til i opskriften) bliver de helt automatisk fordelt når de bliver vendt i dejen. Men resultatet skal være så de er fordelt men ikke helt findelt - dvs. sådan kvarte agtigt :-)

      Slet
    2. Tusind tak for svaret :-) Jeg fik dog desværre ikke set dit opslag før jeg gik i gang (mindre mangel på magretheskål krise :-) ) Men endte med at dele dem i kvarte :-) Så nu ved jeg at jeg har gjort det rigtigt :-)
      Synes dog ikke at de får cookie konsistens men mere chokoladekage konsistens. Ikke at jeg har noget i mod det, for de smager rigtigt godt, men er det meningen ? De endte nemlig med at ligne dem på dine billeder :-)

      Slet
    3. Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke helt huske hvordan konsistensen skal være ... det er immervæk 3 år siden jeg bagte dem :o) Men nu du siger det, kan det godt være, at de ikke var helt så seje som nogle cookies er.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...