lørdag den 21. januar 2012

Hjemmelavet Sushi - mums :o)

I anledningen af Melodi Grand Prix (jeg ved ikke helt med vinderen?!? Hendes hat gjorde vist at jeg ikke rigtigt hørte sangen!) og håndbold inden da (YAY - sådan Hans "Majestæt" Lindberg :o) skulle dagens menu være lidt lækker, for det skal jo ligesom lidt til. Valget faldt på en omgang sushi - det er klart en favorit, men desværre ikke tit nok, at vi får det.

Wasabi, ingefær, soya, lakse-sashimi (mums!) og 4 maki-ruller (fra øverst til venstre og med uret rund): tigerrejer og avokado, laks og agurk, surimi-sticks i mayonnaise og agurk, og surimi-sticks i mayo og avocado. 


Næste gang må jeg være lidt mere påpasselig med mængden af ris og fyld, sådan at jeg kan undgå at der er tang inde i rullen. Det gør jo ikke nogen forskel smagsmæssigt, men det ser ikke så pænt ud :o)

Til Melodi Grand Prix fik vi hjemmelavet is, men det kommer først på bloggen i morgen... 

10 kommentarer:

  1. Ser super lækkert ud søde og nu har jeg så lige fået kæmpe lyst til sushi! Irriterende, at manden så ikke kan lide det...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry :o) Det må du altså få lært ham! Sushi er da bare så lækkert! Ellers skulle du prøve at eksperimentere lidt med noget a la det FanSussi, hvis det er fisken han stejler over?

      Slet
  2. Åh sushi ♥
    Kan man i det hele taget få det tit nok? :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. NEJ - det kan man bestemt ikke :o) Jeg har allerede lyst til sushi igen, hihi :o)

      Slet
  3. Hvor ser de flotte ud! Mums.

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke kastet mig ud i at smage sådan en fætter endnu og slet ikke at lave det.. prøver at lokke manden, meen vi er nok for nærrige -for hva hvis vi ikke kan lide det.. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt sikkert ikke for alle. Men jeg ville da anbefale jer at prøve det, det kunne jo være at det lige var jer. Dog vil jeg også sige - selvom det måske er lidt dyrere så prøv for guds skyld fra et ordentligt sted! Hvis det så er noget for jer, kan I kaste jer ud i at æave det selv :o)

      Slet
  5. Hejsa - sikker flotte billeder! Ser godt nok lækkert ud :-)

    Jeg ville lige dele en side jeg er blevet meget glad for: http://www.sushibutik.dk
    - De har ALT til hjemmelavet sushi! Ungerne blev helt vilde da jeg købte en Sushezi- hihihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa, og tak :o) Den side ser spændende ud, den vil helt sikkert kigge nærmere på :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...