søndag den 8. januar 2012

Smagstest: Fansussi

Som det nok ikke er gået mange forbi, så var jeg sammen med de skønne bloggerpiger i går for at teste FANDANKO'S nye FANSUSSI-koncept. Eller som FANDANKO selv fortæller:

FANSUSSI” er en videreudvikling af den traditionelle sushi. Alle råvarerne er tilberedte i mere eller mindre grad. Dvs. at man hverken finder rå fisk eller tang i bakkerne, som man gør det ved almindelig sushi. Sussien indeholder kun de bedste råvarer, som bl.a. oksemørbrad, foie Gras terrine, grillede kammuslinger, braiseret kalveskank, frisk trøffelolie m.m. og Kokkene har krydret risen, fyldet er velafbalanceret i forhold til smag og tekstur, og ”toppingen” er sammensat med enkle og smagsfulde råvarer.


FANDANKO har lavet dette koncept, da de ikke er så pjattet med rå fisk, og de har derfor koncentreret sig om, primært at lave sussi-udvalget med luksus kød – og fjerkræsprodukter.


”SUSSIEN” er lavet med smagsneutral, fedt, laktose og glutenfri soja papir i 5 forskellige farver.  FANDANKO anbefaler endvidere, at “SUSSIEN” skal spises som den er og med kniv og gaffel - Altså er pinde bandlyst ;)


Overordnet set var det rigtig lækkert, og som i kan se på billederne nedenunder var flere af stykkerne nærmest som små stykker kunst. Fabelagtigt flotte. Jeg spiste med velbehag alle stykkerne, naturligvis var det nogle som appelerede mere til mine smagsløg end andre, men overorndnet set smagte de ganske godt.

Der var dog måske en smule problemer med, at risene virkede lidt tørre, og ikke helt klistrede nok, men jeg bemærkede det mest ved de første, så enten var det ikke dem allesammen eller så vænnede jeg mig bare til det. Ydermere synes jeg at stykkerne var enormt uhandy, for de egnede sig ikke allesammen lige godt til at blive skåret over, så glansen gik lidt af dem, når de nærmest eksploderede i bakken!

Jeg er personligt helt pjattet med almindelig sushi, så om dette kan være en erstatning for det ved jeg ikke helt. Jeg tror godt, at jeg kunne finde på at prøve det igen, for det var helt klart mange spændende smagsoplevelser i bakken, og den mættede rigtig godt.






Nå, ja - husbonden ringede midt i det hele og bad mig komme hjem, da han skulle på arbejde... så jeg gik glip af Lines cheese cake - hulk :o( Men for at trøste mig selv lidt fandt jeg nedenstående i fryseren - en chokolade cupcake med brombær-frosting og en vaffel ovenpå. Det var en ringe erstatning, så vidt jeg hører :o(

2 kommentarer:

  1. Ja spændende ser det da ud, men personligt lyder det som om at jeg er mere til traditionel sushi end sådan en omgang Fansussi - men måske det er noget for min sushi-forskrækkede husbond... hmm...

    SvarSlet
  2. Hihi - ja, hvis man er sushi-forskrækket tror jeg bestemt godt, at det kunne være en mulighed :o) Jeg er som sagt også i tvivl om hvorvidt jeg ville vælge dette frem for almindelig sushi, men jeg ELSKER jo sushi :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...