søndag den 15. januar 2012

Weekend-tur med masser af god mad

I denne weekend har vi været besøg hos vores gode venner, som desværre ikke bor i Aalborg mere. Jeg har fortalt om det før, men mens de boede her i byen plejede vi at få Mortens And sammen,  men det er lidt svært nu til dags, når vi bor så langt fra hinanden. Derfor plejer vi at finde et andet tidspunkt til at mødes til and og hygge, og valget faldt på denne weekend.

NB - før jeg skriver videre, så fik jeg ballade af min veninde som mente, at jeg ikke gav husbonden nok kredit for hans deltagelse i fotograferingen til min blog. Så hermed: Det er MEGET tit husbonden som tager mine billeder :o) Ellers dvs. vi hjælper lidt hinanden, men han sætter kameraet op, og trykker på knappen, mens jeg ordner tallerkener, og kommer med forslag til vinkler/ændringer osv :o)

Det var min søde veninde som gav mig en bog om cakepops til min fødselsdag, så jeg mente bestemt, at jeg måtte forsøge mig med nogle cakepops til at tage med. De blev ikke så pæne som jeg havde håbet, og selvom jeg fortyndede candy melts'ne lidt, så var det stadig meget tykt. Jeg var heller ikke så opfindsom med pyntningen, men de var nu meget søde alligevel :o) Især kunne jeg godt lide den effekt som guldet gav på den ene slags - hvor det faktisk var hvide candy melts farvet med guldfarve, men de blev bare ikke guld-farvede!





Vi pakkede hele bilen, kørte omkring mine forældre, og aflevrede Coco, og kørte videre med en lille madpakke til turen. Vi fik en lækker sandwich, hvor jeg bagte sandwichbrød efter denne opskrift, som er en klar favorit i det lille hus. Som fyld var der pesto, salat, tomat, agurk, kalkunbacon, kyllingeinderfilet og fetaost. Mums. Den blev indtaget i bilen på en kort pause, men smagte godt. Dog kunne en varm kop te dertil have været rart - for der var altså lidt koldt!


Aftenens menu stod som nævnt på and og det var med det hele - og det smagte altsammen fantastisk dejligt. Andebryst, hjemmelavet rødkål, brunede kartofler, hvide kartofler, brun sauce og franske kartofler



Til dessert fik nogle ualmindelig lækre after eight cupcakes med en chokolade ganache på toppen. Hold nu da helt fast, de var virkelig lækre! Det var vist nok en Morten Heiberg opskrift - mums!

4 kommentarer:

  1. Flotte cakepop's, lækkert mad og skønne cupcakes..uhmm, lyder som en god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, det var det bestemt også - lige sådan en god weekend skal være :o)

      Slet
  2. Tak for besøget :-) Det var ene gode sager vi havde fået lavet og den sovs var bare god. Det smagte i hver fald lige så godt dagen efter :-) Flotte billeder i har fået taget, kan godt se at jeg har meget at lære inden for mad-fotografering...Det ender med at jeg skal på et lille foto kursus hos jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det var bare super hyggeligt :o) Uh, ja - det var virkelig god mad, jeg kan faktisk godt være en smule misundelig på, at I fik rester dagen efter :o) Tak, dine er nu heller ikke så ringe endda

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...